Wednesday, June 30, 2010

Phototrip to Mabul Island, Sabah-Part 1

Masa yang ditunggu-tunggu telah tiba. Setelah merancang perjalanan hampir 2 bulan, 5 orang ahli Jalan-Jalan Cari Foto (JJCF) yang terdiri daripada Aqiera, Nik, Andy, Azli dan saya telah berangkat menaiki pesawat Airasia AK5154 pada jam 4petang (24Jun10)dari LCCT ke Tawau. Penerbangan ke Tawau memakan masa lebih kurang 2 jam setengah dan tiba di Tawau pada jam 6.30pm. Ketibaan kami disambut oleh Abang Abdul yang seterusnya membawa kami ke Sipadan Inn yang terletak di Semporna untuk bermalam disana.

Lepas je check in kat Sipadan Inn, kami pun terus keluar untuk mencari sesuap nasi (maklumlah, masing2 tgh lapar gile time ni...). kami makan kat restoren yang terletak betul2 kat depan hotel tu. Restoran Bismillah (similar name with mamak's stall yang famous kat area Sri Serdang). After taking our dinner, straight away went back to hotel and layan World Cup (Paraguay vs New Zealand). After goalless match, we go to sleep and dream about the next day...

On 25th June 2010, i woke up early in the morning (7am actually) because we will depart to Mabul Island at 9am by speed boat. FYI, sunrise here is about 5.30am so we miss the sunrise on the first day..



to be continued....

No comments:

Post a Comment