Wednesday, February 17, 2010

Balik kampung...wowowo...balik kampung!!!

Cuti tahun baru cina aritu aku dan adik2 ku balik ke kampung melawat atok n tok ayah kami...futhermore my younger sister (Aifa haziqah) pon belajar kat sana..so, aku amik la cuti ari jumaat aritu n decide nk blk Kangar Perlis pada mlm khamis...aku yg drive all the way sbb mama n abah x balik...ada sedara kat umah, xkn nk tgal je kot...after 8 1/2 hrs drive from Putrajaya to KL (plus berenti 2 kali tido...x tahan ngantok beb...) kami pon sampai...cuaca kat Perlis mmg lain macam panasnya...kata mak lang aku, dah dekat 2 minggu perlis x hujan...nasib baik panas ada angin gak...xde la bertambah panas sgt...kulihat sungai pon agak kering kontang gak la...nothing else just sawah padi yg terbentanng, langit yg membiru serta burung2 berkicauan...aman damai rasanya (walaupon panas...)

first day (Jumaat) kat Perlis aku hanya tdo je sepanjang hari...maklum la drive all the night long...

second day kat kampung aku mula xleh dok diam...nk kuar jalan2 cari foto...huhu...bermula dengan sunrise sampai la terbenam matahari aku jln2...gi Padang Besar, Kangar, Arau, Kuala Perlis n byk lagi...

third day, aku decide nk bwk adik2 n sepupu2 aku jln2...aku plan nk gi Wang Kelian arini...actually this is my first time gi Wang Kelian walaupon aku dilahirkan di Kangar...sampai2 je aku tgk view kat look out point Wang Kelian was spectacular...Subhanallah...syukur kehadrat Ilahi kerana dengan limpah kurnia-Nya aku masih dapat menghirup udara segar dan menikmati keindahan ciptaan-Nya...

After 4 days at Perlis, i'm going back to KL...i wish i could spend longer time there but need to work maa (plus afraid heavy trafic jam lagi...)

















No comments:

Post a Comment